torsdag, september 21, 2006

Ministrar jag vill se i en regering

I grund och botten får borgarna tillsätta vilja nollor som helst i regeringen. Det underlättar en valseger nästa gång. Men jag hoppas faktiskt att utrikesministern blir någon som vare sig gör bort Sverige eller för hårdnackat försvarar kränkningar av mänskliga rättigheter mot muslimer. Samma med miljö och jämställdhet. Anders Wijkman får därför gärna bli minister, liksom Cecilia Malmström eller Birgitta Olsson. I dessa frågor kan rätt minister göra viss skillnad i ett mörker av totalt elände.

Men det finns några som jag gärna Vill se av valsegersargumenten.

Fem ministrar som vinner nästa val åt vänstern:

5) Beatrice Ask
Har tyckt att hon är kompakt osympatisk sen 80-talet. Kör på Bea!

4) Marit Paulsen
Medierna låter henne hålla på utan att ifrågasätta. Just därför vill jag se henne granskas. Då blir motsägelserna så självklara. (En Lassie. Som 9-åring drack jag råmjölk från hennes gård.)

3) Michael Odenberg
Med honom som finansminister är regeringen försäkrade att nästan inga tidningsartiklar kommer att skrivas om statsbudgeten och att budgeten kommer att gå back om några år.

2) Jan Björklund
Visst kommer han att göra medelklassen glada som skolminister, men de flesta människor kommer att avsky honom.

(1) Mauricio Rojas
Nej, jag tar tillbaka det. Han kommer att förstöra så mycket att jag skulle håna alla våra invandrare om jag önskade honom som integrationsminister ens byggt på sjutton ton ironi.)

1) Johan Pehrsson, Per Bill och Karin Pilsäter
Trafik- och justitieministrar tillsammans. Fortsätter dom på den inslagna vägen blir trovärdigheten i kriminalpolitiken väldigt stark. Krydda med lite Jakobsson som får driva igenom en buggningslag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det här verkligen det värsta de förmår. Tänk att det finns dagar då man saknar Gunnarrr Hökmark.

4:12 em  
Anonymous Anonym said...

Tänker på Göran Perssons tung kyss, med Anneli Ryde´-det ni pojkar,är grejer det!Inte trodde jag det fanns en sådan eldig glöd i Göran-var fanns den under tiden som statsminister??Det har jag alltid tyckt´det behövs mer passion och glöd i politiken!Snälla Maud Olofsson´mer erotik i näringslivet!! MVH Gladiatan

9:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home