fredag, september 08, 2006

Försökte tänka som sverigedemokrat - blev kristdemokrat

Jag gjorde mitt bästa för att försöka svara som en sverigedemokrat i Expressens valtest. Klassiska manliga värderingar som främlingsfientlighet blandat med populistiska som sänkt bensinskatt. Hårda tag på alla sätt. Mitt sverigedemokratiska fiktiva jag kände sig frustrerat över att inte kunna gå ännu längre ut på skalan i vissa frågor. Frågan om kvotering på arbetsmarknaden ville jag ju vända till att kvotera ut invandrarna från arbetsmarknaden. Visserligen görs det rätt bra idag, men det kunde vara ännu bättre.

Mitt försök att bli sverigedemokrat landade närmast mest kristdemokrat (inom parentes finns mitt riktiga vänsterjag):
KD 72% (22%)
Fp 70% (14%)
M 68% (13%)
C 58% (23%)
S 49% (65%)
Mp 21% (62%)
V 19% (80%)

Borde inte någon göra en vetenskaplig studie av det här?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det visas ju ganska klart att det finns två partier som står för solidaritet, och som på allvar vågar ta debatten mot SD (och i viss mån KD).

Instämmer att det vore intressant att göra en djupare studie av resultatet...

2:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home